Etika v průřezových tématech pro 5. a 6. ročník ZŠ /
Etika pro 5. a 6. ročník ZŠ"Etika v průřezových tématech". Samotný název ve vás možná budí jisté otazníky. Co tedy můžete očekávat? Jádro učebnice tvoří skutečné lidské příběhy a události ze života rodiny, společnosti u nás i mimo hranice naší země, které se aktuálně dotýkají nebo mohou do...
Uloženo v:
Další autoři: | |
---|---|
Médium: | Kniha |
Jazyk: | Czech |
Vydáno: |
Praha :
Mutabene,
2010
|
Témata: |
etika
> téma
> osobnostní
> sociální
> multikulturní
> environmentální
> mediální
> výchova
> základní školy
> výuka
> předměty
|
Tagy: |
Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
|
Shrnutí: | Etika pro 5. a 6. ročník ZŠ"Etika v průřezových tématech". Samotný název ve vás možná budí jisté otazníky. Co tedy můžete očekávat? Jádro učebnice tvoří skutečné lidské příběhy a události ze života rodiny, společnosti u nás i mimo hranice naší země, které se aktuálně dotýkají nebo mohou dotýkat každého z nás. Obsahově učebnice pokrývá problematiku tzv. průřezových témat, přináší konkrétní- náměty k jejich zařazení do vyučování. Učebnice je členěna do 12 větších tematických okruhů: •Měním se (Osobnostní a sociální výchova) •Každodenní soužití (Osobnostní a sociální výchova) •Rozhodování a jednání (Osobnostní a sociální výchova) •Potřebují pomoc (Osobnostní a sociální výchova) •Co je štěstí? (Osobnostní a sociální výchova) •Svět médií (Mediální výchova) •Konflikt patří k životu (Výchova demokratického občana) •Strach z neznáma (Multikulturní výchova) •Odpovědnost za současný svět (Environmentální výchova) •Nevšední dny (Multikulturní výchova) •Židé, křesťané a muslimové (Multikulturní výchova) •Za spravedlivější svět (Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech) Každá dvojstránka učebnice tvoří celek přinášející téma, které je zpracováno prostřednictvím textů, obrázků, otázek k přemýšlení a úkolů pro žáky. Příklady témat na dvojstránce: Hádky jsou také důležité; Jiný kraj - jiný mrav; Jsi krásně jiný; Více nápadů - méně odpadu; Říká se, že plevel nezajde; Jak se dělá hlad; Trojí náboženství - jeden Bůh; Za obrazovkou a další. Orientaci v jednotlivých částech učebnice usnadňují barevně odlišené rohy stránek. Společným jmenovatelem jednotlivých částí této učebnice je etická rovina. Ta jako nit prolíná všemi tématy a vede žáky společně s učiteli k přemýšlení o spravedlnosti, porozumění, respektu, osobní spokojenosti, štěstí... Učebnice vytváří příležitosti pro individuální uplatnění zkušeností, názorů a myšlenek každého z žáků i pro jejich vzájemnou spolupráci. Je zaměřena na podporu rozvoje osobnosti žáků, zejména v oblasti jejich postojů a hodnot. Otevírá všem, kteří s ní pracují (tedy žákům i učitelům), prostor k přemýšlení, diskuzi, objevování souvislostí, uvědomování si vlastních názorů i názorů druhých. Je prostředkem k učení se od sebe navzájem. To, co v ní nehledejte, jsou "správné" odpovědi a jasná řešení, jako je tomu v matematice nebo ve fyzice. Život, který je v učebnici zachycen jen střípkovitě, má přece mnohem více variant, možností a rozmanitých úhlů pohledů. |
---|---|
Fyzický popis: | 174 s. : il. ; 26 cm |
ISBN: | 978-80-86745-28-2 : |