Speciálněpedagogické minimum pro učitele : co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami /
Do škol přichází stále více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Může se jednat o děti, které již mají určitou diagnózou stanovenou, ale i o jedince, kteří ji nemají, nicméně díky jejich nestandardnímu chování je potřeba s nimi individuálně pracovat. Učitelé, asistenti pedagoga i ostatn...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Médium: | Kniha |
Jazyk: | Czech |
Vydáno: |
Praha :
Pasparta,
[2019]
|
Vydání: | Vydání první |
Témata: | |
Tagy: |
Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
|
Shrnutí: | Do škol přichází stále více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Může se jednat o děti, které již mají určitou diagnózou stanovenou, ale i o jedince, kteří ji nemají, nicméně díky jejich nestandardnímu chování je potřeba s nimi individuálně pracovat. Učitelé, asistenti pedagoga i ostatní pedagogičtí pracovníci již často vědí, jak v takových případech postupovat. Někdy se ale může jednat o první, nebo novou zkušenost s takovým žákem. Pak je potřeba mít k dispozici nejen teoretické informace, ale hlavně příklady z praxe, které jim pomohou při řešení různých situací. Tato publikace popisuje deset nejčastějších diagnóz (od ADHD a specifických poruch učení, přes tělesné postižení až po autismus), se kterými je možné se ve škole setkat. Ukazuje, jakým způsobem mohou učitelé s dětmi s určitými obtížemi pracovat. Na základě příkladů dobré i špatné praxe předkládá metody a postupy, které se při práci s těmito dětmi osvědčily i kterých je naopak třeba se vyvarovat. Ukazuje, jak změnit nebo přizpůsobit výuku, aby ji zvládalo i dítě se SVP. Nevyhýbá se ani otázce hodnocení či motivace."Oslovili jsme autory z praxe, vždy odborníky na danou cílovou skupinu. Naším cílem není poskytnout vám podrobné akademické znalosti v rámci jednotlivých diagnóz, ale předat osvědčené rady z praxe, podat vám pomocnou ruku a odpovědět na otázku: "Co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami?"V knize jsou zpracována tato témata: Děti se specifickými poruchami učení - Žák s ADHD - Dítě s narušenou komunikační schopností - Žák s poruchou autistického spektra - Nadané děti a žáci - možnosti jejich identifikace a rozvoje ve škole- Žák s mentálním postižením - Dítě se sluchovým postižením - Žák se zrakovým postižením- Specifika edukace dětí s tělesným postižením v předškolním a školním věku - Žák s poruchou chování a emoc |
---|---|
Popis jednotky: | Terminologické slovníky |
Fyzický popis: | 157 stran : ilustrace, portréty ; 21 cm |
Bibliografie: | Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy |
ISBN: | 978-80-88290-14-8 |