Snídaně u Tiffanyho(mp3)
Vždycky mě to táhne zpátky k místům, kde jsem bydlel."Tak začíná útlá novela Snídaně u Tiffanyho, která dnes patří ke klasice moderní americké literatury. Je psaná v první osobě, jako vzpomínka jednoho z hlavních hrdinů příběhu - začínajícího spisovatele (který má ambice se prosadit), na slečnu...
Uloženo v:
Hlavní autoři: | , |
---|---|
Další autoři: | |
Médium: | Audiovizuální |
Jazyk: | Czech |
Vydáno: |
ČR :
AudioStory,
p2012
|
Témata: | |
Tagy: |
Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
|
Shrnutí: | Vždycky mě to táhne zpátky k místům, kde jsem bydlel."Tak začíná útlá novela Snídaně u Tiffanyho, která dnes patří ke klasice moderní americké literatury. Je psaná v první osobě, jako vzpomínka jednoho z hlavních hrdinů příběhu - začínajícího spisovatele (který má ambice se prosadit), na slečnu jménem Holly. Další hrdinkou je tedy Holly, velmi atraktivní mladá dáma s ambicemi ulovit co nejbohatšího džentlmena mezi newyorskou smetánkou., aby si mohla jednou dopřávat snídaně v luxusním pokoji, zařízeném krásným nábytkem, obklopena nádherou značky Tiffany, kterou miluje a obdivuje přes výkladní skříně. Pochází totiž z velmi chudých poměrů a sní o budoucnosti v bohatství. A New York se svou neopakovatelnou atmosférou čtyřicátých let minulého století je třetím všudypřítomným hrdinou. Je to příběh o lidských ambicích, osobní svobodě, o hledání identity a o hloubce citu, který nazýváme láskou. Svojí neopakovatelnou atmosférou a jakýmsi fluidem čtenáře i posluchače chytne a už nepustí. Je plný intimity a nejrůznějších vůní. Dovoluje nám zasnít se, a přitom jeho děj je košatý, dramatický. Nechybí humorné, ani tragické momenty. Vždycky nás to táhne znovu se zaposlouchat. Herecký koncert předvedli Hana Maciuchová a Jiří Adamíra. Snídani u Tiffanyho proslavil hollywoodský film s Andrey Hepburnovou v hlavní roli a ústřední hudební melodií Moon River. |
---|---|
Fyzický popis: | 1 zvuková deska (02:50:42) : digital, mp3 ; 12 cm |
Na produkci se podíleli: | Režisér Jan Berger; Hudba Leoš Kosek |